Latvijas Republikas Ministru kabineta tiesību aktu projekti
A A A
Aktualitātes
Par Zolitūdes traģēdijas jautājumiem
Mazinām slogu kopā!
Infografikas
Tiešraides
Gada pārskats - Latvijas valstij piederošie aktīvi
Vispārpieejamie dokumenti saistībā ar a/s "Parex banka" pārņemšanas procesu
Kalendārs
Vakances
Aktuālais jautājums
Informatīvie materiāli
Seko mums
Saziņa
Kontakti

Brīvības bulvāris 36
Rīga, LV - 1520
Tālrunis: 67082800
e-pasts: vk@mk.gov.lv

Efektīvas pārvaldības gada balvas 2007 laureāti

Valsts kanceleja
01.11.2007
print Nosūtīt
print Drukāt

Šodien Efektīvas pārvaldības un partnerības foruma ietvaros, Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) sadarbībā ar Valsts kanceleju, apbalvoja Efektīvas pārvaldības gada balvas laureātus. Kā labākais korporatīvās pārvaldes uzņēmums tika apbalvots Latvijas Mobilais Telefons SIA, kā labākā labas pārvaldības pašvaldība – Jēkabpils pilsētas dome un kā labākā labas pārvaldes valsts institūcija – Valsts Sociālās apdrošināšanas aģentūra.

Gada balvai kopumā bija pieteikušās 28 organizācijas, no kurām lielākā daļa bija valsts institūcijas. Žūrijas dalībnieki, kuru ikdienas darbs veltīts, lai veiksmīgi ieviestu korporatīvās pārvaldes un labas pārvaldības praksi Latvijā, izvirzīja vairākus efektīvas pārvaldības piemērus gada balvas nominācijās.

Nominācijā labākais korporatīvās pārvaldes uzņēmums tika nominēti: uzņēmums, kas var lepoties ar saviem darbiniekiem, inovācijām un eksportspēju - A/S Grindeks, uzņēmums, kas uzsver, ka izvirzīto mērķu panākšanai un panākumu gūšanai biznesā, ieviešot inovācijas, ir nepieciešami kvalificēti un motivēti darbinieki - SIA PBLC un uzņēmums, kas pēdējo divu gadu laikā strauji paaugstinājis savu konkurētspēju - SIA Statoil Latvija. Galvenās balvas ieguvējs Latvijas Mobilais Telefons SIA, savā pieteikumā skaidri parāda gan vadības, gan pakalpojumu, gan kvalitātes indikatoru kopumu un rezultātus, kas atspoguļo korporatīvās pārvaldes principu labo praksi. 

Nominācijā labākā labas pārvaldības pašvaldība tika nominētas: Liepājas pilsētas dome, kas savā pieteikumā skaidroja, kā Apmeklētāju pieņemšanas centra izveidošana ir uzlabojusi iedzīvotāju līdzdalību valsts pārvaldē, Valmieras pilsētas dome sekmē uzņēmējdarbības attīstību reģionā, veidojot sociālo dialogu, bet balvas laureāts Jēkabpils dome savā pieteikumā, dalījās pieredzē par elektronisko pakalpojumu nodrošināšanu iedzīvotājiem un uzņēmējiem ilgtermiņā.

Valsts institūciju konkurencē, līdzīgi kā biznesā, tika nominēti četri efektīvas pārvaldības prakses piemēri: Valsts kase, izvērtējot paveikto, skaidro ārpakalpojumu nozīmi kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanā klientiem, Valsts Asinsdonoru centrs savā pieteikumā uzsvēra sabiedrības informēšanas lielo nozīmi, izvirzīto mērķu sasniegšanā, Ceļu satiksmes drošības direkcija atdzīst, ka modernu tehnoloģiju ieviešana un izmantošana bijusi noteicoša, lai varētu piedāvāt tik plašu pakalpojumu klāstu klientiem ērtā veidā. Nominācijas laureāts Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra savā pieteikumā, atspoguļojot labas pārvaldības principu ievērošanu, norādot gan uz finansiāliem ieguvumiem, gan kvalitātes paaugstināšanos, gan par organizācijas ticību saviem spēkiem paaugstināšanos. 

Kopumā žūrijai, izvērtējot pieteikumus, ir pamats apgalvot, ka labas pārvaldības un korporatīvās pārvaldes principi tiek ievēroti valsts, pašvaldības un uzņēmumu sektoros. Visos trijos vērojami ievērojami uzlabojumi gan sakārtojot organizācijas administratīvo darbu, uzlabojot informācijas apmaiņu ar darbiniekiem un sabiedrību, kā arī nodrošinot atgriezenisko saiti un inovāciju ar pakalpojumu saņēmējiem un produktu lietotājiem, kā arī piegādātājiem. Ja privātā sektorā akcents tiek likts uz cilvēku motivāciju darbam un inovatīviem risinājumiem, tad pašvaldībās notiek centieni izmantot vairāk e-risinājumus un iesaistīt iedzīvotājus darbības uzlabošanai, tad valsts pārvaldei tā ir procesu sakārtošana un optimizācija ieviešot kvalitātes vadības sistēmas

Efektīva pārvaldība ļauj veiksmīgi veidot attiecības ar nozīmīgām mērķauditorijām - patērētājiem, darbiniekiem, akcionāriem u.c. ilgtermiņā, līdz ar to nodrošinot organizācijas dzīvotspēju un iedzīvotāju vajadzību īstenošanu. Valsts kancelejas direktore Gunta Veismane uzsver, ka Valsts pārvaldes būtība ir mainījusies – tās uzdevums vairs nav tikai kontrole un uzraudzība, bet iedzīvotāju – valsts pārvaldes klientu - vajadzību apmierināšana.

Arvien straujāk sabiedrībā tuvojamies izpratnei, ka uzņēmumu konkurētspēja un iedzīvotāju labklājība nav iespējama bez produktīva darba. Produktīva darba pamatā ir laba pārvaldība, kas norisinās kvalitatīvā profesionāļu mijiedarbībā un respektējot sabiedrības vajadzības. LDDK ģenerāldirektore Elīna Egle uzsver, ka tikai ieviešot labas pārvaldības principus publiskajā sektorā, savukārt, uzņēmumos cieši turoties pie korporatīvās pārvaldes vērtībām, ir iespējama sekmīga privātā un publiskā sektora sadarbība, realizējot kopīgus ilgtermiņa projektus ievērojot sabiedrības intereses.

Apzinoties Latvijas izaugsmei tik nozīmīgus izaicinājumus, Valsts kanceleja un Latvijas Darba devēju konfederācija kā nozīmīgu risinājumu redz efektīvas pārvaldības veicināšanu valsts un pašvaldību institūcijās un uzņēmējdarbībā, sekmējot publiskā un privātā sektora sadarbību, kas izmanīs pasauli tuvākajos desmit gados.

Forumu un efektīvas pārvaldības gada balvu organizē LDDK un Valsts kanceleja, sadarbības partneri – a/s Hansabanka, SIA Microsoft Latvia, Rīgas Dome, SIA Lattelecom un Komerccentrs DATI. Informatīvi atbalsta – Latvijas Pašvaldību savienība, Laikraksts Dienas Bizness un biznesa portāls db.lv.

 

Kontaktpersonas:
Agnese Alksne,
LDDK korporatīvās pārvaldes eksperte
Mob.tel.: 29443666, Tālr.: 7325169, e-pasts: agnese@lddk.lv

 
Ilze Greiškalna,
Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta
vadītājas vietniece
Tālr.: 7082912, e-pasts: ilze.greiskalna@mk.gov.lv liena.muraskina@mk.gov.lv

Atpakaļ  Uz augšu  Uz sākumlapu  Nosūtīt priekšlikumu