Latvijas Republikas Ministru kabineta tiesību aktu projekti
A A A
Aktualitātes
Par Zolitūdes traģēdijas jautājumiem
Mazinām slogu kopā!
Infografikas
Tiešraides
Gada pārskats - Latvijas valstij piederošie aktīvi
Vispārpieejamie dokumenti saistībā ar a/s "Parex banka" pārņemšanas procesu
Kalendārs
Vakances
Aktuālais jautājums
Informatīvie materiāli
Seko mums
Saziņa
Kontakti

Brīvības bulvāris 36
Rīga, LV - 1520
Tālrunis: 67082800
e-pasts: vk@mk.gov.lv

Valsts pārvaldes iestādes aicina būt klientorientētām

Valsts kanceleja
18.07.2014
print Nosūtīt
print Drukāt

Valsts kanceleja sadarbībā ar valsts pārvaldes un privātā sektora ekspertiem izstrādājusi Klientu apkalpošanas rokasgrāmatu, lai nodrošinātu vienotas iedzīvotāju apkalpošanas prasības visiem darbiniekiem un izkoptu klientorientētu kultūru valsts pārvaldē.

Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane uzsver, ka viena no valsts pārvaldes prioritātēm ir klientu apkalpošanas kvalitātes pilnveidošana. „Klientu apkalpošanas vērtības un kultūra ir saistoša ikvienas valsts pārvaldē strādājošajam. Rokasgrāmata ir darba instruments klientu apkalpošanas speciālistiem, tomēr lielā mērā tā paredzēta tieši iestāžu vadītājiem, politikas veidotājiem, tiesību aktu izstrādātājiem un inspektoriem. Klients jeb valsts pārvaldes pakalpojumu gala lietotājs ir centrālā „figūra”, par kuras vajadzībām jādomā, jau uzsākot darbu pie politikas, pamatnostādņu izstrādes u.c. Jēdziens „klients” ir jāskata plašākā kontekstā, ar to izprotot arī uzņēmējus, sabiedriskās organizācijas, kolēģus un iedzīvotājus. Šāda prakse jau ilgus gadus ir izkopta privātajā sektorā, īpaši lielās organizācijās ar sarežģītu struktūru un lielu nodarbināto skaitu. Valsts pārvaldei kā vienotam darba devējām ir jāņem vērā klientu servisa privātajā un valsts sektora ekspertu pieredze un rekomendācijas, un jāspēj tā piemērot darbā.”

Izstrādātā rokasgrāmata ataino iedzīvotāju tiesības saņemt augsta līmeņa apkalpošanas servisu un kvalitatīvus pakalpojumus. Iedzīvotāji aicināti ziņot par pieredzi un sadarbību ar valsts pārvaldi, sniedzot savas atsauksmes un priekšlikumus mājaslapā www.mazinamslogu.gov.lv vai ar mobilās aplikācijas „Futbols” starpniecību. Visi iedzīvotāju priekšlikumi un atsauksmes tiek izvērtētas, un konstatētās problēmsituācijas tiek risinātas ministriju un to padotības iestāžu līmenī.

Valsts kancelejas direktore uzsver, ka jāturpina uzlabot valsts pārvaldes klientu apkalpošana, pilnveidojot arī iestāžu klientu apkalpošanas speciālistu atlasi, kā arī investējot un nodrošinot kvalitatīvas apmācības.

Valsts pārvaldes klientu apkalpošanas rokasgrāmata izstrādāta arī digitālā formātā, un ikviens to var lejuplādēt: www.ej.uz/klientu_apkalposana.

Būtiski uzlabot klientu apkalpošanu valsts pārvaldei stingri uzdevusi Ministru prezidente Laimdota Straujuma, izsakot neapmierinātību ar valsts pārvaldes iestāžu sniegto servisu, kā arī valdībā uzklausot iestāžu paveikto nesamērīgas birokrātijas un administratīvā sloga mazināšanā.

Video pieejams šeit: http://ej.uz/mu72

Sabīne Spurķe
Komunikācijas departamenta vecākā referente
Tālr.: 67082987, 26606554
E-pasts: sabine.spurke@mk.gov.lv

Atpakaļ  Uz augšu  Uz sākumlapu