Latvijas Republikas Ministru kabineta tiesību aktu projekti
A A A
Ministru kabineta mājas lapa
Ministru kabineta sēdes (līdz 08.09.2021)
Ministru kabineta komitejas sēdes (līdz 08.09.2021)
Valsts sekretāru sanāksmes (līdz 14.09.2021)
Tiesību aktu projekti (līdz 08.09.2021)
Saziņa
Kontakti

Brīvības bulvāris 36
Rīga, LV - 1520
Tālrunis: 67082800
e-pasts: vk@mk.gov.lv

Protokols Nr. 28

print Nosūtīt
print Drukāt

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA

SĒDES PROTOKOLS

 

Rīgā

Nr.28

2009.gada 30.aprīlī

 

Sēdi vada

Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs

 

-

 

V.Dombrovskis

 

Piedalās:

Ārlietu ministrs

-

M.Riekstiņš

Ekonomikas ministrs

-

A.Kampars

Finanšu ministrs

-

E.Repše

Iekšlietu ministre

-

L.Mūrniece

Kultūras ministrs

-

I.Dālderis

Labklājības ministrs

-

U.Augulis

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs

-

E.Zalāns

Satiksmes ministrs

-

K.Gerhards

Veselības ministrs

-

I.Eglītis

Vides ministrs

-

R.Vējonis

Zemkopības ministrs

-

J.Dūklavs

 

Ar padomdevēja tiesībām piedalās:

Latvijas Bankas pārstāve

-

A.Bičevska

Ģenerālprokurors

-

J.Maizītis

Valsts kontrolieres pārstāve

-

I.Freiberga

Valsts kancelejas direktore

-

G.Veismane

Valsts kancelejas direktora vietniece
tiesību aktu lietās


-


E.Dreimane

 

Protokolē

Dokumentu nodrošinājuma departamenta vadītāja

 

Sēdi sāk plkst.11.00

-

L.Peinberga

1.§
Par cūku gripas pandēmijas draudiem

 ____________________________________

(I.Eglītis, A.Ploriņš, U.Līkops, A.Straume, V.Dombrovskis)

Veselības ministrijai turpināt darbu sabiedrības informēšanā par cūku gripas pandēmijas draudiem.
 
2.§
Informatīvais ziņojums par Eiropas Savienības veselības ministru 2009.gada 30.aprīļa ārkārtas sanāksmē izskatāmajiem jautājumiem

TA-1325 ____________________________________

(I.Eglītis, A.Ploriņš, V.Dombrovskis)

1. Pieņemt zināšanai Veselības ministrijas iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Atbalstīt Latvijas nacionālo pozīciju Eiropas Savienības veselības ministru 2009.gada 30.aprīļa ārkārtas sanāksmē izskatāmajos jautājumos.
 
3.§
Par likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2009.gadam""

TA-1323, SAN-1593, SAN-1594 ____________________________________

(E.Repše, I.Stepanova, M.Bičevskis, D.Gulbe, R.Vējonis, L.Mūrniece, J.Maizītis, E.Zalāns, I.Eglītis, A.Ploriņš, U.Augulis, K.Gerhards, A.Teikmanis, A.Kampars, A.Ūbelis, J.Sārts, V.Dombrovskis)

1. Pieņemt zināšanai Finanšu ministrijas iesniegto informāciju.
2. Noteikt, ka valsts konsolidētā budžeta deficīts ir 6 % no iekšzemes kopprodukta. Lai nodrošinātu deficīta līmeņa sasniegšanu, uzdot ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm nodrošināt strukturālās reformas un pārējo valsts budžeta izdevumu samazināšanu 2009.gadam, ņemot par pamatu anotācijas pielikuma 2.tabulu.
3. Ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm (turpmāk – ministrija), ņemot vērā šī protokollēmuma 2.punktā noteikto izdevumu samazinājumu, sagatavot un līdz 2009.gada 14.maijam iesniegt Finanšu ministrijā priekšlikumus likumprojektam „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2009.gadam”” un paskaidrojumus, ievērojot šādus nosacījumus:
3.1. samazinājumam netiek pakļauti izdevumi kārtējiem maksājumiem Eiropas Kopienas budžetā, Aizsardzības ministrijas iemaksas NATO un ANO, Ārlietu ministrijas budžeta programma 02.00.00 "Iemaksas starptautiskajās organizācijās", izdevumi valsts parāda apkalpošanai, izdevumi no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem, budžeta savstarpējie transferti un citi informācijā norādītie izdevumi, kā arī Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu īstenošanai (izņemot atlīdzību Eiropas Savienības fondu tehniskās palīdzības projektos) (anotācijas pielikuma 4.tabula);
3.2. izdevumi atlīdzībai tiek samazināti vidēji par 20 %, aprēķinot no sešiem mēnešiem plānotā vidējā finansējuma, tai skaitā pedagogu darba samaksai un tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai resorā 62. „Mērķdotācijas pašvaldībām”, Izglītības un zinātnes ministrijas budžetā mērķdotācijām pašvaldību izglītības iestāžu profesionālās ievirzes sporta izglītības programmu, vispārējās izglītības iestāžu un profesionālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un Kultūras ministrijas budžetā mērķdotācijām pašvaldību mūzikas un mākslas skolu izglītības programmu pedagogu darba samaksai;
3.3. atļaut iekļaut tehniskos grozījumus - valsts budžeta finansiālo bilanci neietekmējošus grozījumus (ieskaitot ar Ministru kabineta un Finanšu ministrijas rīkojumiem veiktās izmaiņas atbilstoši likuma „Par valsts budžetu 2009.gadam” un Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta nosacījumiem):
3.3.1. grozījumus vienas ministrijas budžeta ietvaros (starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskajām kategorijām), ievērojot noteiktos izdevumu samazinājumus;
3.3.2. grozījumus starp ministrijām;
3.3.3. ar ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumu un tiem atbilstošu izdevumu izmaiņām saistītus grozījumus;
3.3.4. ar ārvalstu finanšu palīdzības ieņēmumu un tiem atbilstošu izdevumu izmaiņām saistītus grozījumus;
3.3.5. ar budžeta izpildes procesā veikto transfertu un tiem atbilstošu izdevumu izmaiņām saistītus grozījumus;
3.4. atļaut iekļaut atsevišķus grozījumus, kuri ietekmē valsts budžeta finansiālo bilanci:
3.4.1. ar dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem samazinājumu un tai atbilstošu izdevumu izmaiņām saistītus grozījumus;
3.4.2. ar dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem palielinājumu un tai atbilstošu izdevumu izmaiņām saistītus grozījumus, tajā skaitā valsts parāda vadībai 74 388 000 latu, 2 503 775 latus Izglītības un zinātnes ministrijai procentu maksājumiem studiju un studējošo kreditēšanai, kā arī gadījumos, ja par to lēmis Ministru kabinets vai arī ministrijai ir palielināta apropriācija atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta nosacījumiem;
3.4.3. ar ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumu un ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu atlikumu izmaiņām saistītus grozījumus, ja ar Finanšu ministrijas rīkojumu jau veiktas izmaiņas atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta nosacījumiem. Ja vēl kādai ministrijai nepieciešams izdevumu segšanai novirzīt ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumu un ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu atlikumus, tai iesniegt detalizēti pamatotu pieprasījumu Finanšu ministrijā līdz 2009.gada 6.maijam izvērtēšanai;
3.4.4. ministrijām, kurām nepieciešams precizēt valsts pamatbudžetā iemaksājamo valsts nodevu apmēru, iesniegt detalizēti pamatotus pieprasījumus Finanšu ministrijā līdz 2009.gada 6.maijam izvērtēšanai;
3.5. ministrijām ievērot Likuma par budžetu un finanšu vadību 21.panta sestajā daļā noteikto, ka apropriācijas, kas paredzētas valsts budžeta finansējumam Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu īstenošanai, grozījumos gadskārtējā valsts budžeta likumā drīkst pārdalīt citiem mērķiem tikai ar Ministru kabineta lēmumu, kas pieņemts pirms grozījumu projekta izskatīšanas;
3.6. priekšlikumus grozījumiem sagatavot saskaņā ar sākotnēji apstiprinātā likuma „Par valsts budžetu 2009.gadam” (izsludināts 2008.gada 4.decembrī) pielikumos apstiprināto struktūru programmu, apakšprogrammu un izdevumu kodu atbilstoši ekonomiskajām kategorijām griezumā, norādot atsevišķās ailēs likumā „Par valsts budžetu 2009.gadam” sākotnēji apstiprināto 2009.gada plānu (izsludināts 2008.gada 4.decembrī), grozījumus (ieskaitot 2008.gada 23.decembrī izsludinātos grozījumus likumā „Par valsts budžetu 2009.gadam”, ar Ministru kabineta un Finanšu ministrijas rīkojumiem veiktās izmaiņas atbilstoši likuma „Par valsts budžetu 2009.gadam” un Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta nosacījumiem, kā arī šī protokollēmuma 3.punktā noteikto) un 2009.gada plānu kopā ar grozījumiem;
3.7. ministrijām, kuru grozījumu priekšlikumi skar likuma „Par valsts budžetu 2009.gadam” 14.pielikumu „Valsts budžeta ilgtermiņa saistību maksimāli pieļaujamais apjoms”, norādīt atsevišķās ailēs sākotnēji apstiprināto 2009.gada plānu (izsludināts 2008.gada 4.decembrī), grozījumus un 2009.gada plānu kopā ar grozījumiem, sākotnējo 2010.gada plānu, grozījumus un 2010.gada plānu kopā ar grozījumiem, sākotnējo 2011.gada plānu, grozījumus un 2011.gada plānu kopā ar grozījumiem, kā arī sākotnējo turpmākā laikposma līdz projekta īstenošanai plānu, grozījumus un turpmākā laikposma līdz projekta īstenošanai plānu kopā ar grozījumiem, kā arī budžetā iekļauto projektu prognozētās izmaiņas naudas plūsmās. Attiecīgi precizēt arī valsts budžeta pieprasījuma 2009.gadam 4(pb) veidlapu “Valsts pamatbudžeta ilgtermiņa saistības” un 4(sb) veidlapu “Valsts speciālā budžeta ilgtermiņa saistības”;
3.8. ministrijām ievadīt Vienotās valsts budžeta plānošanas un izpildes informācijas sistēmas (turpmāk – SAP sistēma) portālā veidlapu Nr.1(pb), Nr.1(sb), Nr.11-Nr.18, nodrošinot elektronisku ievadformās ievadīto datu saglabāšanu un iesniegšanu Finanšu ministrijai SAP sistēmā;
3.9. vienlaikus ar priekšlikumiem grozījumiem likumā “Par valsts budžetu 2009.gadam” iesniegt detalizētu paskaidrojumu par katru priekšlikumu grozījumiem saskaņā ar Finanšu ministrijas elektroniski nosūtīto paskaidrojuma paraugu.
4. Ministrijām sagatavot un līdz 2009.gada 6.maijam iesniegt Finanšu ministrijā priekšlikumus izdevumu precizēšanai, norādot finansējuma avotu, tajā skaitā izvērtējot citu ministriju un centrālo valsts iestāžu izdevumus. Finanšu ministrijai izvērtēt un apkopot iesniegtos priekšlikumus un iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.
5. Finanšu ministrijai sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdē likumprojektu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2009.gadam”” un tā paskaidrojumus.
6. Noteikt, ka budžeta programmā 98.00.00 „Finanšu nodrošinājuma rezerve” izdevumi netiek plānoti.
7. Lai nodrošinātu izdevumu samazināšanu, ministrijām līdz 2009.gada 15.maijam izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā likumprojekta „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2009.gadam”” paketē iekļaujamos grozījumus normatīvajos aktos. Noteikt, ka atbildīgi par to turpmāko virzību ir normatīvo aktu sagatavotāji.
8. Ministru kabinetam likumprojektu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2009.gadam”” un paskaidrojumus iesniegt Saeimai ne vēlāk kā līdz 2009.gada 3.jūnijam.
9. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru prezidenta 2009.gada 29.janvāra uzdevumu Nr.12/JUR-35, kas noteica likuma „Par valsts budžetu 2009.gadam” 47.pantā Ministru kabinetam dotā uzdevuma izpildi, un 2008.gada 11.decembra uzdevumu Nr.12/JUR-437, kas noteica Likuma par budžetu un finanšu vadību 22.panta piektajā daļā dotā uzdevuma izpildi.
10. Lai pastiprinātu valstī realizēto fiskālo politiku un nodrošinātu fiskālās disciplīnas un uzraudzības pasākumus, ministrijām, to padotības iestādēm un citām centrālajām valsts iestādēm veikt visus pasākumus, lai līdz 2009.gada 1.jūnijam nodrošinātu latos veikto maksājumu iesniegšanu Valsts kasei, izmantojot tikai Valsts budžeta elektronisko norēķinu sistēmu - eKase.
11. Valsts kasei, sākot ar 2009.gada 1.jūniju, no klientiem (kuru konti ir atvērti Valsts kasē) nepieņemt maksājumus, kas iesniegti papīra formā vai elektroniski parakstīti ar drošu elektronisko parakstu.
12. Pieņemt zināšanai, ka saskaņā ar Ministru kabineta kārtības ruļļa 193.punktu veselības ministram I.Eglītim ir atšķirīgs viedoklis izskatītajā jautājumā.

 
4.§
Informatīvais ziņojums par Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu ieviešanai paredzēto finansējumu

TA-1322 ____________________________________

(E.Repše, A.Ūbelis, V.Dombrovskis)

Finanšu ministrijai, Zemkopības ministrijai, Satiksmes ministrijai, Ekonomikas ministrijai, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai, Iekšlietu ministrijai, Izglītības un zinātnes ministrijai un Ārlietu ministrijai, kuras ir atbildīgas par atsevišķu Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības instrumentu vadību, izstrādāt un līdz 2009.gada 7.maijam iesniegt izskatīšanai Finanšu ministrijai ikmēneša plānu maksājumu veikšanai finansējuma saņēmējiem vai darbu un pakalpojumu veicējiem, kā arī finansējuma atgūšanai valsts budžetā no Eiropas Komisijas un citām ārvalstu finanšu palīdzības sniedzēju organizācijām līdz 2009.gada beigām.
 
5.§
Valsts sociālo pabalstu un valsts sociālās apdrošināšanas sistēmas optimizēšana un iespējas bezdarbnieku plašākai iesaistei aktīvajā nodarbinātības pasākumā "Algotie pagaidu darbi"

TA-1319 ____________________________________

(U.Augulis, K.Gerhards, V.Dombrovskis)

1. Pieņemt zināšanai labklājības ministra iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Labklājības ministrijai steidzami sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē informāciju (tabulas veidā) par visiem valsts sociālo pabalstu veidiem un to izmaksām, papildus norādot, kurus pabalstus iespējams samazināt, un plānojamo ietaupījumu 2009., 2010. un 2011.gadam.
 
6.§
Informatīvais ziņojums "Par iespēju valsts budžeta apakšprogrammas "Akcīzes nodokļa par dīzeļdegvielu atmaksāšana zemniekiem" līdzekļus atspoguļot pārskatā atbilstoši šo līdzekļu ekonomiskajai būtībai"

TA-1320 ____________________________________

(V.Dombrovskis)

Jautājuma izskatīšanu atlikt.
 
7.§
Informatīvais ziņojums "Par ilgtermiņa stabilizācijas rezerves slēgšanu"

TA-1321-IP ____________________________________

()

Ierobežotas pieejamības informācija
 
8.§
Likumprojekts "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību"

TA-1327 ____________________________________

(E.Repše, M.Bičevskis, V.Dombrovskis)

1. Atbalstīt iesniegto precizēto likumprojektu.
Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
3. Lūgt Saeimu atzīt likumprojektu par steidzamu.
 
9.§
Atbildes projekts Saeimas Sociālo un darba lietu komisijai

TA-1262, SAN-1196____________________________________

(U.Augulis, V.Dombrovskis)

Jautājumu izskatīt vienlaikus ar šī protokola 5.paragrāfa 2.punktā minētajiem priekšlikumiem.
 
10.§
Plāna projekts "Veselības ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu funkciju optimizācija"

TA-1250 ____________________________________

(I.Eglītis, D.Mūrmane-Umbraško, A.Ploriņš, E.Zalāns, V.Dombrovskis)

1. Pamatā atbalstīt Veselības ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu funkciju optimizācijas plānu (turpmāk – plāns), un Veselības ministrijai uzsākt plānā minēto pasākumu veikšanu.
2. Veselības ministrijai divu nedēļu laikā kopīgi ar Finanšu ministriju precizēt plāna projektu, iekļaujot tajā konkrētu informāciju par reorganizācijas rezultātā jaunveidojamo iestāžu funkcijām, štatiem un finansējumu, un iesniegt Valsts kancelejā.
3. Veselības ministrijai un Zemkopības ministrijai izstrādāt plāna izpildei nepieciešamo tiesību aktu projektus. Veselības ministram un zemkopības ministram minētos tiesību aktu projektus līdz 2009.gada 1.jūlijam iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā.
4. Plāna īstenošanu 2009.gadā nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.





 
11.§
Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas plāna 2009.-2011.gadā projekts

TA-1292 ____________________________________

(I.Eglītis, D.Mūrmane-Umbraško, U.Augulis, V.Dombrovskis)

1. Jautājuma izskatīšanu atlikt.
2. Veselības ministrijai divu nedēļu laikā precizēt rīkojuma projektu, ņemot vērā saņemtos atzinumus, un iesniegt Valsts kancelejā.
 

Sēdi slēdz plkst. 15.00


Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs
V.Dombrovskis

Valsts kancelejas direktore
G.Veismane

 

Deklasificēts 2015.gada 17.aprīlī saskaņā ar FM 17.04.2015. vēstuli.

Rīgā

Nr.28

2009.gada 30.aprīlī

7.§

 Par informatīvo ziņojumu

"Par ilgtermiņa stabilizācijas rezerves slēgšanu"

TA-1321-IP_______________________________________________________

(E.Repše, M.Bičevskis, I.Stepanova, V.Dombrovskis)

1. Pieņemt zināšanai Finanšu ministrijas iesniegto informatīvo ziņojumu.

2. Finanšu ministrijai izstrādāt un iekļaut likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2009.gadam"" paketes sastāvā normatīvā akta projektu par ilgtermiņa stabilizācijas rezerves veidošanas apturēšanu līdz 2012.gada 31.decembrim un visu līdz minētā normatīvā akta spēkā stāšanās dienai ilgtermiņa stabilizācijas rezervē uzkrāto līdzekļu ieskaitīšanu valsts budžetā finansiālā deficīta segšanai.

 

 

Skatīt darba kārtību