Latvijas Republikas Ministru kabineta tiesību aktu projekti
A A A
Aktualitātes
Par Zolitūdes traģēdijas jautājumiem
Mazinām slogu kopā!
Infografikas
Tiešraides
Gada pārskats - Latvijas valstij piederošie aktīvi
Vispārpieejamie dokumenti saistībā ar a/s "Parex banka" pārņemšanas procesu
Kalendārs
Vakances
Aktuālais jautājums
Informatīvie materiāli
Seko mums
Saziņa
Kontakti

Brīvības bulvāris 36
Rīga, LV - 1520
Tālrunis: 67082800
e-pasts: vk@mk.gov.lv

Pabeigti funkciju auditi valsts arhīvu, tiesu ekspertīžu un transportlīdzekļu reģistrācijas jomās

Valsts kanceleja
27.06.2009
print Nosūtīt
print Drukāt

Piektdien, 26.jūnijā Funkciju audita komisija izskatīja 3 ziņojumus par audita rezultātiem un optimizācijas iespējām Valsts arhīvu ģenerāldirekcijā, Valsts tiesu ekspertīžu birojā, kā arī VAS „Ceļu satiksmes un drošības direkcija” un ar tām funkcionāli saistītajās iestādēs.

Funkciju auditā VAS „Ceļu satiksmes un drošības direkcija” un funkcionāli saistītajās iestādēs – valsts aģentūrā „Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra” un valsts aģentūrā „Rīgas Motormuzejs” secināts, ka tehniskās apskates un kontroles jaunajiem vieglajiem automobiļiem, piekabēm un motocikliem varētu tikt veiktas tikai trešajā gadā pēc pirmās reģistrācijas, pēc tam saglabājot līdzšinējo kārtību – ikgadēju tehnisko apskašu veikšanu. Savukārt regulāras traktortehnikas tehniskās apskates ir atceļamas, atstājot minimālo prasību kontroli Valsts policijas ziņā gadījumos, kad traktors apturēts uz koplietošanas ceļiem. Audita darba grupa piedāvā reorganizēt Valsts tehniskās uzraudzības aģentūru, apvienojot to ar CSDD. Tāpat ieteikts paralēli CSDD ļaut tehniskās apskates veikt arī valsts un auto ražotāju atzītiem servisa centriem, tādējādi veicinot privātā sektora iesaisti pakalpojuma nodrošināšanā.

Audita darba grupas aplēses liecina, ka, ieviešot audita ieteikumus, finansiālais ieguvums turpmākajos gados būtu vairāk nekā 655 tūkstoši latu, tostarp vairāk nekā 400 tūkstoši latu būtu tieši sabiedrības ietaupījums uz tehnisko apskašu veikšanas izmaksu rēķina.

Funkciju auditā valsts tiesu ekspertīžu iestādēs tika vērtētas 5 institūcijas – Valsts tiesu ekspertīžu birojs, Valsts policijas Kriminālistikas pārvalde, Valsts tiesu medicīnas ekspertīžu centrs, Valsts robežsardzes Galvenās pārvaldes Ekspertīžu dienests un VSIA „Rīgas narkoloģijas un psihiatrijas centrs”. Ieteikumos piedāvāts pakāpeniski apvienot Tiesu ekspertīžu biroju un Kriminālistikas pārvaldi, tādējādi ietaupot 111 tūkstošus latu gadā. Lai optimizētu nozīmēto ekspertīžu skaitu un radītu nosacījumus privātā sektora iesaistei pakalpojuma sniegšanā, audita veicēji piedāvā finansēšanas modeļa maiņu, ieviešot principu „nauda seko pasūtījumam” un ļaujot pasūtītājam izvēlies lētāko, operatīvāko un kvalitatīvāko ekspertīžu veicēju. Provizoriskie aprēķini liecina, ka valsts budžeta ietaupījums pēc visu audita ieteikumu ieviešanas būtu vairāk nekā 1 miljons latu.

Funkciju auditā Valsts arhīvu ģenerāldirekcijā un funkcionāli saistītās iestādēs – kopumā 17 institūcijās – secināts, ka arhīvu sistēma ir sadrumstalota, to veido savstarpēji konkurējošas iestādes, ir noteikti pārāk gari dokumentu glabāšanas termiņi, vairākos arhīvos tiek uzkrāti identiska satura dokumenti, kā arī – nav noteikta privāto arhīvu licencēšanas un akreditēšanas kārtība. Audita darba grupa piedāvā apvienot visus arhīvus vienā iestādē – Latvijas Nacionālajā arhīvā, tādējādi samazinot administratīvās izmaksas, koncentrējot atbalsta funkcijas un samazinot kopējo uzkrāto dokumentu apjomu. Tāpat auditā ieteikts samazināt masveida izziņu izsniegšanu privātpersonām, turpmāk nodrošinot informācijas apmaiņu pašu valsts iestāžu starpā.

Īstenojot funkciju audita ieteikumus, valsts varētu ietaupīt gandrīz 1,5 miljonus latu gadā.

Visi audita ziņojumi, ar tiem saistītie materiāli un piedāvātie risinājumi tiks iesniegti izskatīšanai Ministru kabinetā gala lēmuma pieņemšanai.

Šobrīd Funkciju auditu komisija un darba grupas pabeigušas jau četrus horizontālos auditus. Maijā tika prezentēti Valsts ieņēmumu dienesta un ar to funkcionāli saistīto iestāžu – Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekciju, Valsts proves uzraudzības inspekciju – audita rezultāti, kura būtiskākais ieteikums ir integrēt Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekciju Valsts ieņēmumu dienestā, tādējādi ietaupot 40 tūkstošus latus, un nodot daļu Valsts proves uzraudzības inspekcijas funkcijas privātajam sektoram, pārejās periodā šo iestādi pārveidojot par valsts kapitālsabiedrību.

Nākamie horizontālie funkciju auditi paredzēti izglītības sektorā un uzņēmējdarbības jomā - lai samazinātu administratīvo slogu, tiks auditētas kontrolējošās institūcijas, kas veic uzraudzības, pārbaudes, sertifikācijas un akreditācijas funkcijas. Tāpat nākamajā kārtā tiks veikts audits par valsts reģistriem, datu bāzēm un informācijas sistēmām, izvērtējot uzturēšanas izmaksas un iespējas šīs funkkcijas nodot ārpakalpojuma sniedzējiem.

Funkciju audita komisija ir izveidota ar mērķi veicināt labas pārvaldības principu ieviešanu valsts pārvaldē un uzlabot valsts pārvaldes darbības efektivitāti. Auditu mērķis ir vienkāršot iestāžu institucionālo struktūru, samazināt valsts budžeta izdevumus, novērst funkciju dublēšanos, kā arī izvērtēt iespējas decentralizēt valsts pārvaldes funkcijas, nododot tās pārvaldes līmenim, kas atrodas tuvāk pakalpojumu saņēmējam. Auditu uzdevumi ir cieši saistīti ar administratīvā sloga mazināšanu un administratīvo procedūru vienkāršošanu konkrētās valsts pārvaldes darbības jomās. Funkciju audita komisiju vada Valsts kancelejas direktore Gunta Veismane. Komisijā darbojas vairāku ministriju valsts sekretāri, sociālie partneri un nevalstiskās organizācijas, Valsts prezidenta un Saeimas pārstāvji.

Auditu ziņojumu pilns teksts un papildus informācija par Funkciju audita komisijas darba rezultātiem ir pieejama Ministru kabineta tīmekļa vietnē: http://www.mk.gov.lv/lv/vk/funkciju-audita-komisija/zinojumi/

Foto no preses konferences par Preses konference par funkciju auditiem valsts arhīvu, tiesu ekspertīžu un transportlīdzekļu reģistrācijas jomās Valsts kancelejas Flickr albūmā.

Informāciju sagatavoja:
Ieva Aile
Valsts kancelejas
Komunikācijas departamenta vadītāja
Tālr.: 67082902 / 29104676
E-pasts: Ieva.Aile@mk.gov.lv
www.mk.gov.lv

Lejupielādēt Funkciju auditu rezultāti valsts arhīvu, tiesu ekspertīžu un transportlīdzekļu reģistrācijas jomās (*.ppt)
Atpakaļ  Uz augšu  Uz sākumlapu  Nosūtīt priekšlikumu