Latvijas Republikas Ministru kabineta tiesību aktu projekti
A A A
Ministru kabineta mājas lapa
Ministru kabineta sēdes (līdz 08.09.2021)
Ministru kabineta komitejas sēdes (līdz 08.09.2021)
Valsts sekretāru sanāksmes (līdz 14.09.2021)
Tiesību aktu projekti (līdz 08.09.2021)
Saziņa
Kontakti

Brīvības bulvāris 36
Rīga, LV - 1520
Tālrunis: 67082800
e-pasts: vk@mk.gov.lv

Protokols Nr. 39

print Nosūtīt
print Drukāt

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA

SĒDES PROTOKOLS

Ārkārtas sēde

Rīgā

Nr. 39

2008.gada 12.jūnijā 

 

Sēdi vada

Ministru prezidents

-

I.Godmanis

 

Piedalās:

Aizsardzības ministrs

-

V.Veldre

Bērnu un ģimenes lietu ministrs

-

A.Baštiks

Ekonomikas ministrs

-

K.Gerhards

Finanšu ministrs

-

A.Slakteris

Iekšlietu ministrs

-

M.Segliņš

Izglītības un zinātnes ministre

-

T.Koķe

Kultūras ministre

-

H.Demakova

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs

-

E.Zalāns

Tieslietu ministrs

-

G.Bērziņš

Veselības ministrs

-

I.Eglītis

Vides ministrs

-

R.Vējonis

Zemkopības ministrs

-

M.Roze

Īpašu uzdevumu ministre elektroniskās
pārvaldes lietās


-


S.Bāliņa

Īpašu uzdevumu ministrs Eiropas Savienības
finanšu pārvaldes lietās

-

N.Broks

Īpašu uzdevumu ministrs sabiedrības
integrācijas lietās


-


O.Kastēns

 

Ar padomdevēja tiesībām piedalās:

Latvijas Bankas pārstāvis

-

E.Kušners

Ģenerālprokuratūras pārstāvis

-

J.Pēda

Valsts kontroles pārstāve

-

I.Freiberga

Valsts kancelejas direktore

-

G.Veismane

Valsts kancelejas direktora vietniece
tiesību aktu lietās


-


E.Ektermane

 

Protokolē

Dokumentu nodrošinājuma departamenta vadītāja

 

Sēdi sāk plkst.13.00

-

L.Peinberga

 

Ministru kabineta lieta

(slēgtā daļa)

1.§

Par likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2008.gadam""


TA-1751
____________________________________

(A.Slakteris, H.Demakova, K.Gerhards, A.Baštiks, A.Židkovs, G.Veismane, R.Vējonis,
V.Veldre, G.Bērziņš, M.Roze, S.Zvidriņa, M.Segliņš, K.Vāgnere, I.Eglītis, I.Godmanis)


1. Pieņemt zināšanai Finanšu ministrijas iesniegto informāciju.
2. Noteikt, ka saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likumu no 2008.gada 1.jūlija paredzētais mēnešalgas pieaugums Ministru kabineta locekļiem 2008.gadā netiek piemērots.
3. Noteikt, ka plānotais finansējums skolēnu brīvpusdienu nodrošināšanai netiek samazināts.
4. Finanšu ministrijai precizēt informāciju atbilstoši Ministru kabineta sēdē nolemtajam.
5. Noteikt, ka likumprojektā "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2008.gadam"" jāparedz finansiālais pārpalikums 0,15 % apmērā no iekšzemes kopprodukta.
6. Ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm (turpmāk - ministrija) sagatavot un līdz 2008.gada 25.jūnijam iesniegt Finanšu ministrijā priekšlikumus likumprojektam "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2008.gadam"" un paskaidrojumus, ievērojot šādus nosacījumus:
6.1. ministrijām samazināt valsts pamatbudžeta izdevumus 5,91 % apmērā no izdevumu kopsummas. Samazinājumā netiek iekļauti budžeta programmu un apakšprogrammu izdevumi Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu īstenošanai, sociālie pabalsti un pensijas, procentu maksājumi, kārtējie maksājumi Eiropas Kopienas budžetā, līdzekļi neparedzētajiem gadījumiem, kā arī izdevumi no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem, transferti un citi informācijā norādītie izdevumi, samazinājumu veicot kārtējiem izdevumiem, tajā skaitā izdevumiem atlīdzībai, precēm un pakalpojumiem, subsīdijām un dotācijām, izdevumiem pamatkapitāla veidošanai, īpaši pievēršot uzmanību vakantajām amata vietām un pārvērtējot un optimizējot izdevumus valsts iepirkumiem. Lai nodrošinātu šajā apakšpunktā minēto izdevumu samazinājuma apmēru:
6.1.1. ministrijām sagatavot detalizētu informāciju par ministrijas un katras tās padotības iestādes štata vietām (aizpildītās štata vietas un vakantās štata vietas), aizpildītajām štata vietām norādīt paredzēto atalgojumu (kopīgais atalgojums un tā sadalījums mēnešalgām, piemaksām, prēmijām), vakantajām štata vietām norādīt paredzēto atlīdzību;
6.1.2. ministrijām sagatavot detalizētu informāciju par ministrijas un padotības iestāžu iepirkumiem (katra iepirkuma finanšu apmērs un statuss - īstenoti, uzsākti, neuzsākti un to īss raksturojums (piemēram, līzinga nosacījumi u.c.)), paredzot, ka 2008.gadā valsts institūcijās netiek īstenoti jauni remontdarbi (izņemot neatliekamus remontus sakarā ar avārijas situāciju), kā arī netiek iepirktas jaunas papildu automašīnas un veikti citi jauni papildu iepirkumi;
6.1.3. Finanšu ministrijai līdz 2008.gada 16.jūnijam nosūtīt ministrijām šī protokola 4.punktā minēto informāciju, kā arī veidlapu paraugus 6.1.1. un 6.1.2.apakšpunktā minētās informācijas iesniegšanai;
6.1.4. ministrijām šī protokola 6.1.1. un 6.1.2.apakšpunktā minēto informāciju iesniegt Finanšu ministrijā līdz 2008.gada 25.jūnijam;
6.1.5. Izglītības un zinātnes ministrijai sadarbībā ar Kultūras ministriju, Labklājības ministriju, Zemkopības ministriju, Iekšlietu ministriju un Aizsardzības ministriju sagatavot informāciju par pedagogu skaitu un darba samaksu atbilstoši izglītības veidiem (vispārējā izglītība, profesionālā izglītība un augstākā izglītība). Informāciju iesniegt Ministru kabinetā līdz 2008.gada 1.jūlijam;
6.2. atļaut iekļaut tehniskos grozījumus - valsts budžeta finansiālo bilanci un 2009.-2011.gadā maksimāli pieļaujamo izdevumu apjomu neietekmējošus grozījumus (ieskaitot ar Ministru kabineta un Finanšu ministrijas rīkojumiem veiktās izmaiņas atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2008.gadam" un Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta nosacījumiem):
6.2.1. grozījumus vienas ministrijas budžeta ietvaros (starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskajām kategorijām);
6.2.2. grozījumus starp ministrijām. Izglītības un zinātnes ministrijai līdz 2008.gada 18.jūnijam saskaņot ar iesaistītajām nozaru ministrijām no Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta programmas 21.00.00 "Pedagogu darba samaksas paaugstināšana" pārdalāmā finansējuma apmēru, lai nodrošinātu pedagogu darba samaksas paaugstināšanu no 2008.gada 1.septembra, un iesaistītajām nozaru ministrijām iekļaut to priekšlikumos grozījumiem likumā "Par valsts budžetu 2008.gadam";
6.2.3. ar ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumu un tiem atbilstošu izdevumu izmaiņām saistītus grozījumus;
6.2.4. ar ārvalstu finanšu palīdzības ieņēmumu un tiem atbilstošu izdevumu izmaiņām saistītus grozījumus;
6.2.5. ar budžeta izpildes procesā veikto transfertu un tiem atbilstošu izdevumu izmaiņām saistītus grozījumus;
6.3. atļaut iekļaut atsevišķus grozījumus, kuri ietekmē valsts budžeta finansiālo bilanci:
6.3.1. ar dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem samazinājumu un tai atbilstošu izdevumu izmaiņām saistītus grozījumus;
6.3.2. ar dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem palielinājumu un tai atbilstošu izdevumu izmaiņām saistītus grozījumus, ja par to lēmis Ministru kabinets vai arī ministrijai ir palielināta apropriācija atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta nosacījumiem;
6.3.3. ar ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumu un ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu atlikumu izmaiņām saistītus grozījumus (ieskaitot ar Finanšu ministrijas rīkojumiem veiktās izmaiņas atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta nosacījumiem);
6.3.4. Izglītības un zinātnes ministrijai, ja nepieciešams, palielināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem apakšprogrammai 03.04.00 "Studējošo un studiju kreditēšana" procentu izdevumu segšanai, iesniedzot Finanšu ministrijā detalizētus aprēķinus par papildus nepieciešamo finansējumu;
6.4. valsts speciālajam budžetam:
6.4.1. Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālajam budžetam samazināt izdevumus 5,91 % apmērā no izdevumu kopsummas, kurā netiek iekļauti izdevumi procentu maksājumiem, kā arī izdevumi no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem atbilstoši informācijā norādītajam;
6.4.2. atļaut iekļaut šādus grozījumus:
6.4.2.1. nodokļu un nenodokļu ieņēmumu izmaiņas;
6.4.2.2. valsts speciālā budžeta izdevumu palielinājumu var paredzēt tikai saistībā ar plānotajām izmaiņām pensiju, pabalstu un atlīdzību saņēmēju skaitā un vidējos apmēros. Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras izdevumu palielinājums var tikt plānots tikai saistībā ar maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu un nenodokļu ieņēmumu palielinājumu;
6.4.2.3. valsts speciālā budžeta aizņēmumu un naudas līdzekļu atlikuma izmaiņas;
6.5. ministrijām ievērot Likuma par budžetu un finanšu vadību 21.panta sestajā daļā noteikto, ka apropriācijas, kas paredzētas valsts budžeta finansējumam Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu īstenošanai, grozījumos kārtējā gada valsts budžeta likumā drīkst pārdalīt citiem mērķiem tikai ar Ministru kabineta lēmumu, kas pieņemts pirms grozījumu projekta izskatīšanas. Ministrijām sagatavot priekšlikumus minēto projektu realizēšanai paredzēto izdevumu samazināšanai, izvērtējot reālās naudas plūsmas atbilstoši darbu grafikiem;
6.6. ministrijas, kuru grozījumu priekšlikumi skar likuma "Par valsts budžetu 2008.gadam" 14.pielikumu "Pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, valsts ilgtermiņa saistību limiti investīcijām (to skaitā ES fondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu līdzfinansētās programmas) un pārējām ilgtermiņa saistībām", iesniegt arī plānotās izmaiņas valsts budžeta pieprasījuma 2008.gadam 4.veidlapā "Ministriju un citu centrālo valsts iestāžu valsts pamatbudžeta/valsts speciālā budžeta ilgtermiņa saistības – investīcijas (tai skaitā ES politiku instrumenti un citas ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētie projekti) un pārējās ilgtermiņa saistības", norādot atsevišķās ailēs apstiprināto 2008.gada plānu, grozījumus un 2008.gada plānu kopā ar grozījumiem, neveicot grozījumus 2009., 2010.gada un tālākā laikposma līdz projekta īstenošanai plānā, izņemot Ministru kabinetā akceptētās izmaiņas;
6.7. priekšlikumus grozījumiem sagatavot saskaņā ar likuma "Par valsts budžetu 2008.gadam" pielikumos apstiprināto struktūru, norādot atsevišķās ailēs likumā "Par valsts budžetu 2008.gadam" apstiprināto 2008.gada plānu, grozījumus (ieskaitot ar Ministru kabineta un Finanšu ministrijas rīkojumiem veiktās izmaiņas atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2008.gadam" un Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta nosacījumiem) un 2008.gada plānu kopā ar grozījumiem;
6.8. iesniegt detalizētu paskaidrojumu par katru priekšlikumu grozījumiem likumā "Par valsts budžetu 2008.gadam", norādot veicamo izmaiņu nepieciešamību pamatojošā tiesību akta pieņemšanas datumu, numuru, nosaukumu, Ministru kabineta protokola numuru, paragrāfu utt., saskaņā ar Finanšu ministrijas elektroniski nosūtīto paskaidrojuma paraugu.
7. Ministrijām, kuras likumprojektā "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2008.gadam"" paredzējušas savu budžetu ietvaros veikt līdzekļu pārdali, novirzot finansējumu citiem pasākumiem, 2009.–2011.gadā finansējumu šiem pasākumiem nodrošināt piešķirto līdzekļu ietvaros.
8. Līdz likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2008.gadam"" izsludināšanai nevirzīt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektus par apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām saskaņā ar likuma "Par valsts budžetu 2008.gadam" 30. un 34.panta nosacījumiem, izņemot sagatavotos Ministru kabineta rīkojuma projektus, par kuriem ministrijas līdz 2008.gada 12.jūnijam jau ir sniegušas atzinumus Finanšu ministrijai.
9. Finanšu ministrijai sagatavot un līdz 2008.gada 8.jūlijam iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā kopsavilkumu par ministriju iesniegtajiem priekšlikumiem likumprojektam "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2008.gadam"".
10. Atzīt, ka ir zaudējuši aktualitāti Ministru kabineta 2008.gada 12.februāra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.9  12.§) "Priekšlikumi par ministri­ju veicamajiem darbiem saistībā ar Inflācijas samazināšanas plānu" 3. un 4.punktā dotie uzdevumi.
 

Sēdi slēdz plkst. 14.45


Ministru prezidents
I.Godmanis

Valsts kancelejas direktore
G.Veismane

Skatīt darba kārtību