Valsts kanceleja nākamajā gadā paredzējusi vairākas aktivitātes, lai uzlabotu valsts pārvaldes procesus ciešā sadarbībā ar iedzīvotājiem, uzņēmējiem un nevalstiskajām organizācijām.
Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane uzsver, ka valsts pārvaldei jāmaina tās darbības kultūra no represīvas un kontrolējošas pieejas uz pakalpojumu sniedzējiem, nodrošinot augstu klientu apkalpošanas līmeni. „Tas nozīmē, ka ciešai sadarbībai ar pakalpojumu saņēmējiem, to problēmu un priekšlikumu uzklausīšanai jākļūst par katras iestādes darbības pamatprincipu papildu valsts uzdevumu īstenošanai. Tādēļ nākamajā gadā plānots īstenot vairākas iniciatīvas pārvaldes un sabiedrības mijiedarbības stiprināšanai”, min E.Dreimane.
2013.gadā plānots pieņemt grozījumus normatīvajā regulējumā, lai ministrijas publiskotu idejas par grozījumu vai jaunu tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu izstrādi, tādejādi iesaistot sabiedrību jau lēmumu pieņemšanas procesa pašā sākumposmā. Tāpat plānots vienkāršot tiesību aktu anotāciju sagatavošanu, panākot, ka īsā un ikvienam saprotamā veidā tiek izklāstīta uz valdību virzītā lēmuma būtība.
Lai veicinātu aktīvāku iedzīvotāju iesaisti administratīvā sloga mazināšanā, nākamajā gadā plānots pilnveidot digitālo risinājumu problēmsituāciju un priekšlikumu iesūtīšanai par valsts pārvaldes darba uzlabošanu. Šajā platformā attiecīgi tiks publicēti arī valsts pārvaldes iestāžu rezultāti birokrātijas mazināšanā. Priekšlikumus, kuriem nevarēs piedāvāt risinājumu, plānots skatīt Birokrātijas apkarošanas padomē, kurā darbosies eksperti no valsts pārvaldes un nozaru nevalstiskajām organizācijām.
Lai panāktu uz klientu orientētas kultūras iedzīvināšanu, plānots izveidot laba servisa kustību valsts pārvaldē. Tās ietvaros ikvienam valsts pakalpojumu saņēmējam būs iespējams digitālā vietnē novērtēt sniegtā pakalpojuma kvalitāti. Tāpat plānots izstrādāt vienotus nosacījumus klientu apkalpošanai valsts pārvaldē, kā arī īstenot intensīvas apmācības klientu apkalpošanas principu iedzīvināšanai.
2013.gadā tiks turpināta valdības komunikācijas modernizācija un sabiedrības līdzdalības instrumentu pilnveide – plānots pabeigt valdības sēžu digitalizāciju, nodrošinot to tiešraides internetā, valsts lapas izveidi Latvijas lielākajā sociālajā tīklā draugiem.lv un ieviest Skype saziņai ar Ministru kabinetu. Vēl viens būtisks solis, kas sperams, ir vienotas vizuālās identitātes ieviešana valsts pārvaldē un grafiskā standarta izstrāde.
Savukārt informāciju par Valsts kancelejas paveikto 2012.gadā varat skatīt infografikā, kas pieejams šeit.
LAINE KUČINSKA Komunikācijas departamenta vadītāja Tālrunis: 67082905 E-pasts: laine.kucinska@mk.gov.lv
|